COACH CAPTAIN turned TRUCKER (small time BLOGGER)

Selasa, 28 April 2020

KENAPA AKU MENULIS?











Kenapa aku menulis?
Sebab aku nak kongsi cerita secara penulisan.
Sebab apa nak kongsi? Sebab tu aku punya suka la 😁


Ada sorang tu, pernah cakap aku orang tua bodoh, tak kenal apa itu media sosial?

Katanya ini ZAMAN MODEN, APA NAK KIRA COPYSHARE (padahal tadak istilah tu ya - istilah sebenar adalah COPYPASTE)
Katanya lagi : Orang ada Channel YouTube, aku pun kononnya teringin nak buat YouTube
Orang ada Facebook, aku pun nak bukak Facebook.
Orang ada Blog, aku pun nak buat Blog?



Betul ke?
Hello... (anak muda dari ɐɹʇᴉſ)

Ya, aku memang orang tua
Tak pernah aku nafikan bab tu. 

Tapi aku bukan orang tua BODOH.


Walaupun dah tua, aku pernah ada serba sedikit Pendidikan sehingga peringkat Menengah dan aku ada sekeping Sijil (yang melayakkan aku kerja gomen pada zaman tu (1980an) - tapi aku tak berminat)

Aku juga ada serba sedikit pengetahuan dalam bidang selain LORI & BAS.



1. Aku reti juga la buat Blog         (sejak 2009)
2. Buka akaun Facebook               (sejak 2008)
3. Buat video YouTube (subscribers ada la 22 ribu orang kot)
4. Aku ada Page Facebook Trucks & BUSES Community of Malaysia sejak 2014
5. Aku adalah seorang dari Facebook Translator : English to Bahasa Melayu.
6. Aku juga seorang Editor Wikipedia Bahasa Melayu dengan sedikit sumbangan.
7. Aku pernah ada AA dengan Callsign diiktiraf SKMM 
8. Aku juga seorang Google Local Guide



Jadi, pesan aku pada orang muda (dari ɐɹʇᴉſ) yang pernah maki hamun aku dalam satu komen tu, jangan samakan aku dengan orang tua lain yang hang kenai, nooo... Sebab nak habaq mai kat hang, anak aku belajaq buat akaun facebook daripada aku, bukan aku belajaq dengan dia, noo... 

Sebab tu hang tak pernah kenai sapa aku ...

Poyo...


Tambah mana yang kurang, ambil mana yang lebih. Tinggalkan jejak kehadiran anda walaupun hanya dengan sebaris ayat...